Etenee, vaikka vähän taas vauhti tuntuu hidastuneen. Pakoputkisto kuitenkin on paikallaan, samoin etupään jousitus ja pyörät - joskin otin kuljettajan puoleisen pyörän vielä pois mahtuakseni hääräämään paremmin konehuoneessa kaasuvivuston ja vaihteiston detent cablen asennuksen kanssa.
Lavakin on nyt auton päällä, ei tosin kiinnitetty, koska sitä ei voi pultata paikoilleen ennen lautojen asennusta.
Laudat on tilattu ja niiden piti tulla tällä viikolla, mutta ehkä nyt alkavalla viikolla sitten? Puusepänverstaalta ei talliini ole matkaa kuin muutama kilometri, mutta jatkuvan sateen aikana ei huvita uittaa puhtaita lautoja peräkärryssä....

DSCF2205.jpg

Pyöräkotelot takaa vielä irrallaan, laitan samalla kun sovittelen lavan lautoja paikoilleen.

DSCF2201.jpg

Alkaa taas vähitellen näyttää autolta. Lavan lautoja odotellessa laitan kaasuvivuston, jäähdyttimen ja detent cablen paikoilleen, samalla vaihteiston öljynjäähdytysletkut pitää laittaa AN6-liittimin paikoilleen. Sen jälkeen lavan laudoitus ja kiinnitys.

Etupäässä pari jarrurumpua oli mallia "shit", heittoa 0,30 ja 0,40mm. No sehän olisi tarkoittanut täristäviä jarruja, joten yritin sorvauttaa ne koneistamossa. Ei onnistunut. Sorviin kiinnittäessä huonompi rumpu heitti jo 0,60mm. Kiinalaista paskaa 20 dollaria kappale (+rahti, tulli ja alv). Rockauto onkin näköjään lopettamassa koko tuotelinjan, Apacheen löytyy enää Centricin (China) ja en-enää-muista-minkä valmistajan tekemiä rumpuja, 20 taalaa kappale, jos ostat neljä, saat pulttipyssyn ja hylsysarjan kaupan päälle. (Todennäköisesti ovat saaneet valtaosan myymistään soikioista takaisin).

No, onneksi US-Partsista löytyi Raybestosin rummut eteen (takana mulla on ACDelcot, ne olivat pyöreät), jotka painavat reilusti toista kiloa kappale enemmän kuin nämä kierot!!!!
Johan onnistui jarrujen säätäminen "tuntumalle" ilman, että aina puolen kierroksen päästä hirttää ja puoli kierrosta pyörii vapaasti!

DSCF2198.jpg

Laturi ja jarruputkistokin tosiaan löysi paikkansa, kampiakselin hihnapyörää varten jouduin tilaamaan JEG's:iltä shimmisarjan. Vesipumpun shimmejä saa Suomestakin, mutta kampuran ei. Hihnapyörä oli noin 2mm liikaa sisällä vesipumppuun nähden, nyt hihna kulkee linjassa.
Jarruputkistokin tuli askarreltua paikalleen, nyt autossa on toimivat jarrut. Ja edessä sekä takana jarruissa automaattisäädöt, lisäksi eteen laitoin kuulalaakereiden tilallekartiorullalaakeroinnin. Muovi on edelleen moottorin päällä, jokohan sen ottaisi pois ja laittaisi ilmansuodattimen paikoilleen....

Myös pakoputkisto tuli tehtyä (yhtä vittumainen homma kuin aina). Alkukäyrät ovat noista Corvetten 2 1/2" sarjoista samalla koolla y-haaraan asti, josta putki jatkuu 3" kokoisena taakse. Ensin on 74cm pitkä putkivaimennin, heti perään iso turbovaimennin. Eiköhän noilla yhdessä valusarjojen ja y-putken kanssa äänitaso ole kohtuullisen hiljainen......

DSCF2197.jpg

DSCF2199.jpg

 

Lavan alla mukassa on Thermo-Tec -nauhaa, jottei lava kuumene liikaa putken kohdalla.

Eli lavan lautoja odotellessa seuraavana kaasuvivuston, vaihteiston öljyputkien, vaijereiden (myös nopeus-) ja jäähdyttimen asennusta. Vaihdekepinkin voisi jo laittaa laatikkoon paikoilleen. Siitä lisää seuraavassa postauksessa.

Uuden ohjausvaihteenkin laitoin paikalleen ja lattioille äänieristemateriaalia (bitumi-alumiini).
Ratti on vielä vanha, laitan uuden "lopuksi", kun sisäpuolella on sähköt ja istuin laitettu paikoilleen.
DSCF2200.jpg

Näin se etenee. Hitaammin kuin taas kuvittelin, mutta etenee kuitenkin. Savujen ottamiseen ei ole enää pitkälti, kunhan lavan saa pultattua kiinni runkoon!