DSCF2152.jpg

Auto on nyt lavaa lukuun ottamatta maalattu - sain hommattua renkaatkin ja ne vielä vanteillekin heti maalauksen jälkeen. Vanteet ovat uudet Wheel Vintiquesin valmistamat retrot.

Auton väri on sama kuin alkuperäinen, "Cardinal Red". Täytyy sanoa, että maalari hoiti jälleen hommansa (Maken Maalaus) pieteetillä.

DSCF2155.jpg

Vaihdoin tänään autoon alkuperäisen taka-akselin, sehän on ollut korjattuna ja säädettynä tallin nurkassa jo parin vuoden ajan. Viime viikolla asensin uudet jarrut rumpuineen, samalla laitoin 1962-1970 mallin Chevyn automaattisäätöpalikat jarruihin. Myös käsijarrun vivustot jarruissa ovat uudet.
Seuraavaksi korjatun kardaanin (lyhennys, uusi tukilaakeri, uudet nivelristit ja liukuholkin huolto, (Ko-Met Oy, Espoon Juvanmalmilla) asennus ja kardaanin kulmien säätelyä laatikon peräpään ja tukilaakerin korkeutta muuttamalla. Katsotaan, mitä seuraa, Caminossani ko. homma oli aikamoinen jumppaesitys auton ja lattian välissä maaten. Tässähän korkeutta ja tilaa riittää, kun lava ei ole vielä paikoillaan ja auto on pyörillään.

Mutta maalaukseen palatakseni - pienenä piristyksenä maalautin kojelaudan ja ovien "verhouspellit" valkoisiksi, samoin kattoverhoilupaneeli on valkoinen, sen asennus myöhemmin. Nyt katossa on alumiini/bitumiäänieristelevyt vaimentamassa pellin "soimista" ajossa.

DSCF2156.jpg

Laitoin muutamia kumitulppia tyhjiksi jääneisiin korin reikiin, vielä niitä saa tuonne menemään, osa rei'istä kuitenkin menee umpeen johtosarjojen läpivientikumeilla, osaan on peltiset peiteluukut ja osa on tulipellin verhoilun kiinnittimiä varten. Tyhjiä reikiä pelleissä on kuitenkin toistakymmentä kappaletta ja tietenkin neljää eri kokoa.

DSCF2159.jpg

Pinnassa ei ole moittimista.

DSCF2158.jpg
Moottorin suojana on vielä kutistemuovin riekaleet, kuljetusta ja maalaamon kitti- sekä maalipölyltä suojaamassa. Otan pois, kunhan pääsen auton peräpäästä keulan puolelle. Takana pitää kardaanin lisäksi asentaa vielä käsijarruvaijereiden etupäät sekä taakse tuleva jarruputki. Auton alle tulee uusi 7" kaksikalvoinen tehostaja helpottamaan hidastamista.
Senkin ajattelin ruuvata paikoilleen ennen konehuoneen ja pakoputkiston laittoa.

Maalipinta tosiaan on loistava, kyllä rahalla näköjään saa pintaa, joka kestää katseen!

DSCF2166.jpg

Sivuikkunathan mulla olikin jo ostettuna kaikkine hiluineen, kävin pari päivää sitten Kuttilan Autolasissa hakemassa tuulilasin sekä takalasin (takalasia ei löytynyt hyllystä, tuulilaseja useita eri sävyvaihtoehtoja!!!). Putka oli keskellä-ei-mitään, mutta laseja löytyi kyllä joka lähtöön näihin wanhoihinkin vehkeisiin!

Eikä hintakaan ollut mikään hengenahdistusta aiheuttava - halvemmalla sai lasin täältä kuin tilaamalla moisen USA:sta (murusina perillä Suomessa?).

Näin tänään. Huomenna kardaanin laittoa ja jos ehdin, taakse menevä jarruputkisto sekä iskunvaimentimet takapäähän.
Jatkoa seuraa.....